081109- evigt datum

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

2½ timme tog min promenad hem!..

Av Emma - 27 oktober 2010 09:05

God morgon på er!..


I måndags vid 10-tiden kom pappa och hämta mig sedan körde vi ut och hömtade min moped och givetvis fick pappa igång mopeden :/ typiskt.. Men vi tog in den i bilen iaf och lämna in den på verkstaden! Den skulle få stå där över natten, då batteriet skulle laddas upp, tändstiftet bytas och förgasaren rensas!.. 500:- fattigare blev man där!.. Typiskt mig och mina mopeder!.. Alltid krångel!.

När detta var gjort var det dags för körning 12.50, idag fick jag lära mig att backa rakt bak, och runt hörna :) Det gick ganska bra sa min trafiklärare för att vara första gången :)..

När jag kom hem vid 14 ca, var det dags för mig att äta och göra mig redo för att ta bussen in till ystad 16.03 ! Skulle möta upp hjärtat och sen åka med han ut till jobb!. Skulle jobba 17.45-08 Sagt och gjort!.

Tisdag-morgon (igår) påbörjade jag min promenad.. Hade bestämt mig för att hem från jobb.. Ca 1½ mil är det. Detta tog mig 2½ timme, och en hel del backar var där.. Var helt slut när jag kom hem, så satte mig ner i ca 15 min innan det var dags för mig att gå till körskolan för att köra.. Även idag backa vi rakt bak, hörn samt att vi började parkera på parkeringsplatser :) Denna körning fick jag mycket beröm för. Jag var jätteduktig på att backa sa hon :) Skönt att höra!

När jag kom hem, vila jag lite innan det var dags för att dammsuga, och hämta hem mopeden!.
16.30 kom där någon och förbesiktade vår lägenhet inför badrumsrenoveringen :)..

Sedan kom hjärtat hem och då blev det kycklingfilé, pommes och creme fraisch-vitlök till middag!. När kl var 20.10 gick jag och la mig! Helt slut i kroppen kan jag lova er att jag var! Massa spring denna dag.

Idag var det dags för badrumsrenoveringen!. Klockan ringde 06.00 och jag steg upp 06.10 Vi åt frukost, plocka undan de sista i badrummet och gick ut med Aladdin!.. Vet ju inte riktigt när de kommer och börjar, så lika bra att vara uppe :).

När hjärtat kommer hem idag, ska vi köra och handla innan jag sticker till jobb idag! Jobbar 21-08!
Idag ska de sista gå och kolla på lägenheten i Ystad, sedan ska de ta ett beslut.. *hoppas verkligen vi får den*..
Håll gärna tummarna för oss :)


Här kommer lite bilder från min promenad igår!.
Hoppas ni får en bra onsdag annars!.

P- älskar dig massa <3
Aladdin, familjen och vännerna <3


    

   

   

   

  


SEDAN KOMMER VÅRT BADRUM SOM DET SER UT NU.. *hemskt*


                                                        
         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 februari 2011 13:26


Ni har väl följt med till den nya bloggen? Emma.Engström.. <---Tryck på namnet så kommer ni till min nya blogg :)   Behöver er hjälp..!    ...

Av Emma - 13 februari 2011 19:14

Har skaffat ny blogg på test..   http://www.nattstad.se/Emma.Engström     Följ gärna med och läs och kommentera :)     ...

Av Emma - 13 februari 2011 11:57


Godmorgon söndag:)   Kvällen igår var trevlig, gott med pizza :) Följde mamma hem när melodifestivalen var slut, och sedan hoppade jag i sängen.. Vakna vid 9-tiden idag, la kvar och mös lite i sängen innan jag tog mig en dusch och hjärtat fi...

Av Emma - 12 februari 2011 13:33


Veckan som gått låg jag i magsjukan, inget att hurra för alls :/.. Var jättehängig och trött några dagar efter, så enda fram tills igår låg jag hemma och tog det lugnt.. Ville inte riskera något..   Igår tog jag bussen till Tomelilla..Hade kö...

Av Emma - 8 februari 2011 19:05


Igår när jag vakna kände jag mig lite konstig i magen, men tänkte att det var nog för att jag var nervös inför körningen..  Sedan efter maten på kvällen kände jag mig lika dant men trodde att det var maten som jag ätit..  När kl var ca 22.30 börj...

Ovido - Quiz & Flashcards