081109- evigt datum

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Ingen mysig helg alls..

Av Emma - 28 november 2010 19:41

Mäklaren har varit här, fotografen har varit här, badrummet är klart så de har hänt en hel del här :)..
Mäklaren värdera lgh till 95 000:- merän vad vi gav för den så nu får vi hoppas att vi får det för lgh :)..¨

Fotografen har varit här, så imorgon kommer den förmodligen ut på hemnet *spännande* :)..

I fredags fira vi mormor, och när jag tog bussen in var vädret jättefint, ingen snö alls på vägarna osv utan de hade gjort ett bra jobb :).. 15 min innan Patrik kom till mamma (där jag var), började snöa riktigt mkt.. Vägarna var helt igentäckta osv.. Men 40 min senare körde vi till mormor o morfar.. Det fick bli ett snabbt kalas då de var oroliga över att vi inte skulle komma hem..
Vägarna var HEMSKA..Vi såg kanske 10 cm framför bilen som max..  Man var överlycklig när där kom möte så vi såg om vi var på vägen eller inte.. Usch..

I lördags (igår) vakna jag vid 08, gick upp o tvätta osv.. Sen när kl var ca 12 blev jag jätte trött, så jag gick in och la mig.. Sov till ca 16.00 när Patrik väckte mig.. Vakna med halsont och frossa.. Tog en VARM dusch och mös i soffan.. Åt, men fick bara i mig 5 småtuggor.. Tog tempen en stund senare, 38.6 :/ Inte konstigt jag inte mådde bra..
På kvällen blev det bara värre och värre.. Gick och la mig 18.45 efter att ha tagit 2 panodil.. Sov ca 1 timme innan jag vakna och kände mig ÄNNU sämre.. Tog tempen för att se om panodilen o sömnen hjälpt ngt, men febern hade gått upp till 39..
När kl var 23 tog jag den igen och då var den uppe i 39.3 och då tog jag 2 panodil till.
Kan säga att mellan 18.45-01.00 låg jag med 2 filtar, 1 stort mellantjockt täcke + 1 duntäcke.. Jag frös som en stucken gris..

När kl var 01.00 blev jag genomsvettig och fick ta av mig allt.. Sedan somna jag och sov till 05.. Vaken 5 min sedan sov jag om till kl var 09.. 38.5 var febern imorse..

Vid 12 gick jag och la mig igen en stund, efter att ha tagit 1 panodil.. Vakna 2 timmar senare och febern var borta :).. Tog nyss tempen men 37.2 så ingen feber :) men dock fortfarande JÄTTE ont i halsen.

Men eftersom jag kände mig ganska kry så åkte vi in till ystad för att gå på julskyltningen (missar aldrig den).. Köpte halstabletter, julklapp till lillebror, present till storebror, godis, och en tunika som jag ska ha när jag minskat några kg :).
En bra kväll iaf.

Nu ska jag strax ut med hunden, sedan gå och lägga mig.. Får se hur jag mår imorgon, annars blir de att ringa till NOVA imed att en körtel har svullnat upp jättemkt.. :/


OBS, nu blev det ett LÅÅÅNGT inlägg.. *Sorry*

Ha en super trevlig kväll.

P- älskar dig sååå <3
Aladdin, familjen och vännerna <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 februari 2011 13:26


Ni har väl följt med till den nya bloggen? Emma.Engström.. <---Tryck på namnet så kommer ni till min nya blogg :)   Behöver er hjälp..!    ...

Av Emma - 13 februari 2011 19:14

Har skaffat ny blogg på test..   http://www.nattstad.se/Emma.Engström     Följ gärna med och läs och kommentera :)     ...

Av Emma - 13 februari 2011 11:57


Godmorgon söndag:)   Kvällen igår var trevlig, gott med pizza :) Följde mamma hem när melodifestivalen var slut, och sedan hoppade jag i sängen.. Vakna vid 9-tiden idag, la kvar och mös lite i sängen innan jag tog mig en dusch och hjärtat fi...

Av Emma - 12 februari 2011 13:33


Veckan som gått låg jag i magsjukan, inget att hurra för alls :/.. Var jättehängig och trött några dagar efter, så enda fram tills igår låg jag hemma och tog det lugnt.. Ville inte riskera något..   Igår tog jag bussen till Tomelilla..Hade kö...

Av Emma - 8 februari 2011 19:05


Igår när jag vakna kände jag mig lite konstig i magen, men tänkte att det var nog för att jag var nervös inför körningen..  Sedan efter maten på kvällen kände jag mig lika dant men trodde att det var maten som jag ätit..  När kl var ca 22.30 börj...

Ovido - Quiz & Flashcards